Τρίτη 1 Φεβρουαρίου 2011

Στάλινγκραντ!

Περνάει γρήγορα ο καιρός και τις σελίδες στο ημερολόγιο τις παρασέρνει ο βορειοδυτικός άνεμος. Αν και διέθεσα αρκετό χρόνο για διάβασμα, οι επιλογές μου διασπάστηκαν. Περίπου ένα τρίτο του χρόνου το απορρόφησαν χειρόγραφα για τον εκδοτικό. Τουλάχιστον ο μικρός κόπος έπιασε τόπο, γιατί μέσα σε όλα διάβασα και μία πολύ καλή συλλογή εικονοκλαστικών διηγημάτων ενός δημοσιογράφου εδώ στα Γιάννενα, η οποία θα είναι και ο επόμενος έντυπος τίτλος μας (θα μεσολαβήσει μία νουβέλα αποκλειστικά σε e-book).

Το ένα τρίτο του χρόνου πήγε στην ιστορία. Ξεκίνησα μία εκστρατεία για να καλύψω τα σημαντικά κενά μου. Απανωτά, διάβασα τρία βιβλία για τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο, όλα από τις εκδόσεις Γκοβόστη, οι οποίες αποτελούν εγγύηση σε αυτόν τον τομέα. Τα δύο ήταν του Antony Beevor, για τον οποίο είναι περιττό να γράψω οτιδήποτε, είναι πλέον από τους αγαπημένους μου συγγραφείς. Το "Στάλινγκραντ" και το "Βερολίνο" είναι -χωρίς υπερβολή- έργα που θα έπρεπε να διδάσκονται στα σχολεία μας. Καθηλωτικά σε αφήγηση και με εμπεριστατωμένα, συγκλονιστικά στοιχεία θα σας κάνει να αισθανθείτε ότι πολεμήσατε στο ανατολικό μέτωπο. Το ευτύχημα είναι ότι εξαιτίας της βιβλιοθήκης του αδερφού μου, έχω και άλλα βιβλία του Beevor διαθέσιμα, με πρώτο και καλύτερο το "Ρόμελ".
Διάβασα και τους δύο ογκώδεις τόμους του αμφιλεγόμενου "Πολέμου του Χίτλερ", για το οποίο ο επίσης Βρετανός David Irving έχει κατηγορηθεί ότι φλερτάρει επικίνδυνα με τις ναζιστικές θέσεις. Δεν θα το σχολιάσω ιδιαίτερα, όποιος θέλει να σχηματίσει σφαιρική άποψη, αξίζει να το τολμήσει.

Όσες ώρες μου έμειναν τον μήνα που πέρασε, τον διέθεσα σε λογοτεχνία. Διάβασα δύο βιβλία τρόμου από τις εκδόσεις Λογείον, αλλά θα γράψω κάποια στιγμή αναλυτικά για αυτά, ειδικά για το "Δικαίωμα στη ζωή" του Τζακ Κέτσαμ (αν θυμάστε, παλιότερα είχα μιλήσει και για το "Κρυφτό" του ίδιου, ένα επίσης καλό βιβλίο). Αυτές τις μέρες διαβάζω το "Μεταξύ Σφύρας και Αλιάκμονος" του Γιώργου Σκαμπαρδώνη, που μου το δάνεισε ο Κύριος Καρπούζης. Περισσότερα για αυτό το βιβλίο μπορείτε να διαβάσετε στο blog του Κυρίου Καρπούζη- συμφωνώ σε όσα έχει γράψει. Και σχολιάσει.

*επίσης, καλό μηνά

Δεν υπάρχουν σχόλια: